mandag 26. november 2012

Årsak nr 4 for naturlig løping; bedre løping

Løpingen din bli bedre


Av alle årsaker så er denne kanskje den mest subjektive og kun basert på min egen korte erfaring for strekker seg fra januar 2012 til nå. Sparsomme forsøk barbeint, flatere sko med mindre heel-to-drop, fokus på løpestil har gjort løpingen min bedre. Penere, om du vil. Det føles penere. Jeg føler meg mer som Grete Waitz og Anton Krupicka, i stedet for Cosby, Stills n' Nash på løpetur. For å si det sånn.

Kortere steg, "gjerrigere" stil. Følelsen av å løpe v følelsen av å daffe avgårde.

I tillegg har gjennomsnittfart på trening økt. Den raskeste formen for løping er omtrent som tidligere. Jeg klarer ikke å spurte på forfot. Men de tregeste turene går klart fortere.

Og så tenker jeg også; Når det føles så bra etter kort tid, så er det mye igjen ved å bli enda bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar