lørdag 21. september 2013

Løpesko: Saucony Peregrine II

Kan eventuelt benyttes som hanske ...
Må pensjonere mine Saucony Peregrine II etter kun 526K. Det har vært de helt klart beste trail-skoa jeg har benyttet. Blant annet under trening til og selve Nordmarka Ultra Challenge 2012. De har fått tøff behandling, men 50 mil er kanskje litt i minste laget?

Skoa i seg selv funker ennå, men et av problemene med å løpe i marka med hull ved tærne, er at de stanger i tuppen og det gjør at man kan få blå tær. Særlig herlig er det ikke.

Jeg har kjøpt meg Saucony Peregrine III som jeg hentet på posten i går :-) Hvis ikke så hadde jeg sikkert duck tapet II'erne og løpt enda et NUC i de. Jeg håper ikke at en eventuell bedre slitbarhet på III'erne har gått på bekostning av vekt eller løpsfølelse. Da ville jeg heller hatt et par II en gang til.

For å være trail-sko, så har de kanskje mye demping. Jeg har Saucony Kinvara TR (for Trail) også, men de føles for minimalistiske for laaaange turer. For meg, altså ...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar