søndag 3. juni 2018

Race: Santana Sky Race 23 K - Madeira, 2. juni 2018

Resultados/results:

Heller vanskelig å finn på nett. Ingen link på hjemmesiden ... men de er  : HER 



Santana Sky Race 2018, 23K med 1600 meter stigning! Som en av alternativene under Madeira Skyrunning-helgen (1. til 2. juni)


Flott arrangement og en absoultt herlig løp. Starter med 8K opp-opp-opp fra 400m til 1600m over havet. Mesteparten av stigningen er nettopp i denne første delen. Men som jeg lærte, det er mye å hente på å være god til å løpe bratt nedover. I nedoverbakkene inntil en viss grad, tapte jeg ingenting, heller vant plasseringer. Men ble det bratt nok ... må trene på det :-)

Etter en stund finner man sin plass i feltet, men plutselig deler man løypa med det kortere alternativet (MSR - Mini Sky Run) og da subber man i kø nok en gang ... det var kjedelig.

Naturen på Madeira er fiiiin og du får sett den i dette løpet.




torsdag 19. april 2018

Bok: Løperens hjerte by Markus Torgeby

Løperens hjerte
Tenkte jeg ikke gadd å lese en bok til om en selvopptatt utlraløper som skriver om hvordan han finner seg selv gjennom det. Men denne handlet om andre ting. Ting jeg selv tenker på.

My rating: 5 of 5 stars

Samtidig har den noen gode sitater om løping også, f.eks dette:

Løping er et perfekt redskap for å finne kroppens svakheter, den er som et naturlig screening der hvert fotnedslag forplanter seg gjennom kroppen og får den til å bukte seg der svakheten sitter.

View all my reviews

mandag 18. september 2017

Nye sko: Den ene tyngre enn den andre



Nike Lunartempo 2 - den ene er 7 gram tyngre enn den andre. Ikke noe jeg merker kanskje :D

lørdag 9. september 2017

Nye terrengløpesko: Goodbye Peregrine, Hello Peregrine

Saucony Peregrine har vært mine kjæreste løpesko til bruk i terrenget. Jeg tror jeg har samme forhold til disse som en hund har til båndet sitt. Når han ser at eieren tar fram båndet, så vet han at det er morsom tur på gang. Ditto altså med meg når jeg tar fram Peregrine. Heldig at jeg er eieren da.

Fjerde årsmodell jeg kjøpte nå. Saucony Peregrine 7.


For meg så kunne de godt vært en aning bredere foran. Alle de tre foregående parene jeg har eid, har gått opp her. Og shoe goo kan bare redde en sko for en stund. Men jeg fortsetter å kjøpe de til jeg finner noe bedre for meg.

søndag 25. juni 2017

Nordmarka Halvmaraton 2017 -flotte arrangementet

Anders Soovik, Hytteplan Sport, deltok for ørtende
gang i halvmaratonet "Thrashing Of The Quads"
endte på en fin 8. plass med 1:20:20

 "Thrashing Of The Quads"


Michael Tesfamichael, IL BUL, 1:14:40
Fikk problemer med stortåneglen og løp uten
sko de siste 6K ... kom alliekvel på en 5. plass





Lee Grantham (til høyre) kom "rett" fra å ha
vunnet britisk mesterskap på 100K til en real
duell på Krokskogen ... 3.plass med 1:13:30


Legg til bildetekst

Foto: Tommy Støa
429 Kvisgaard, Hytteplan Sport
1:39 ...

søndag 23. oktober 2016

Hytteplanmila 2016 - statestikk gjennom tidene


Kolonnebeskrivelse:
År ...
Startn. - Antall startende *)Med fullførte uten tid
Menn <33m - Antall menn under 33 min
Menn 45minM.Pl. - Hvilke plassering hadde en løper med 45:00 fått av antall menn totalt
Menn 45minM% - Persentil for en 45 min-løper (~antall % løpere foran denne personen)
Kvinner <38 - Antall kvinner under 38 min
Kvinner 48minK.Pl. - Hvilke plassering hadde en løper med 48:00 fått av antall kvinner totalt
Menn 48minK% - Persentil for en 48 min-løper (~antall % løpere foran denne personen)
Andel kvinner - ...

torsdag 25. august 2016

Første par Nike på over 20 år - Nike Lunartempo 2

Nå får dere én eneste sjanse på å se om dere duger, Nike! :-)


Kjøpte disse fordi de føltes bra på bena med en gang.


Pris: Veil. kr 1200 ... Sportslageret har den til 1149,- ... kondismedlemmer får 15 % rabatt, bursdagsbarn med app'en får enda en hundrings trukket fra prisen.
Dropp: 8 mm
Vekt: 192 per sko (i snitt ... den ene var 4 gram tyngre enn den andre)



lørdag 25. juli 2015

Kjære maratoner* på løpsdagen

*eller ultramaratoner, halvmaratoner eller løper av annen lang distanse

I dag er dagen du starter på nok et eventyr.

All treningen du har gjennomført, alle kilometerne på sti og vei har ført deg hit. Du er godt forberedt!

Og de siste par ukene med mindre mengde har gjort at du har fordøyet treningen som et stort og godt måltid, og du er full av energi.

Karbolagrene er velfylte og fettforbrenningen din er effektiv. Du er godt forberedt!

Og når du står på startstreken, så vit at du har passert den for lenge siden. Det gjorde du da du satt deg som mål å løpe her. Du er klar.

Siden dette løpet bare er en del av trening og konkurranse, så sørg for å ha det gøy (stor sett). Du skal løpe og glede deg over aktiviteten du er glad i, også etter denne dagen.

Så sørg for å starte rolig. De som løper forbi deg, tar du igjen siden.

Du vil ved 25-30 K møte gjørma, eller veggen, eller hva du kaller det. Tenk på at det er dette du er her for. Å jobbe deg gjennom. Og tenk på at om en times tid, så kan du strekke armene i været og si -Jeg har seiret! Og smile, og le, og takke.

Når det røyner på skikkelig på slutten, Og du ytrer det svarløse spørsmål -Hvorfor?! Vit at dine medløpere også spør seg det samme spørsmål og de får heller ikke noe svar. Men de er like mye i smerten, eller enda mer enn deg. Så ikke gi opp. Gi gass.

Lykke til, heldiggris!