lørdag 9. februar 2013

The Wistløff Killing Charts (2; 4x4)

Jeg har tro på intervall-, tempo- og stigningsløp som en vei til bedre tider, også kanskje også mer effektiv løpsform.

Det jeg ikke har tro på er å påstå overfor personer som trener like lite som meg, at jeg egentlig kun bør ha "kvalitetsøkter". Men jeg vet også at det er forskjell på å være "birkebeiner-minded" og å være "leve godt, spise godt, bruke trening og konkurranser som en vei til å gjøre dette-ideen" som jeg har.

Det viktigste er motivasjonen. Å beholde den gjennom tiår. Å løpe helt frem :-). Ikke rask økning i hjerte- og lungekapasitet, med påfølgende motivasjonsreduksjon og skade.

Derfor tror jeg fokus på intervalltrening for de fleste ikke vil gi den økende formen over tid som man kan tro, men heller at det blir slik:

Sammenhengen mellom hvilken formutvikling man tror man vil få med fokus på intervall og hvilken formutvikling man faktisk oppnår



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar