lørdag 17. mai 2014

Test av løpesekk; Inov-8 Race Elite 8L (2013 version)

Kjøkkenvekta mi lyver ikke. Det er 248 gram (inklusive strikk) som er vekta på denne sekken. Det står 248 gram i reklamen, så dette er en fjær i hatten til et ærlig selskap. Hacker jeg den litt med å kutte noen av de lange stroppene, blir det kanskje -5 gram til.

Jeg har brukt forrige utgave av denne i flere år (sjekk her http://alletingultra.blogspot.no/2012/05/nytt-utstyr-lpesekk-inov-8-race-elite.html) Den var 37 gram tyngre.

En del av detaljene virker enda bedre, bl.a. strammemekanismene (slik at den ikke dingler selvom den ikke er full). Det er også egne større lommer, f.eks. til drikke på siden. Disse kan nås mens du har den på ryggen, men jeg må teste de ut mer for å kunne si om det er bedre.

Sjekk atter dette innlegget for oppdateringer.

3 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte den nye race ultra vest i vinter, og brukte den blant annet under Highland Fling i april. Meget fornøyd!
    Kommer til å vurdere Inov-8 igjen den dagen jeg trenger en sekk med litt mer volum, men ifølge Ian Corless fikk han pakket alt nødvendig utstyr til UTMB i race-vesten, så da holder det enn så lenge. Det er eventuelt hvis det blir flere dagers løpetur at jeg trenger noe større, tenker jeg.

    SvarSlett
  2. Kjenner du til forhandler av Inov-8 sekker i Norge?

    SvarSlett
  3. Kjenner du til forhandler av Inov-8 sekker i Norge?

    SvarSlett