fredag 26. september 2014

NUC14: ,5 timer før start - 0K

Starte ved Mylla, nord i Nordmarka ved Oslo.
Kartet viser de seks første sjekkpunktene.
Nå er det en halv time til Nordmarka Ultra Challenge 2014 100K skal starte. Håper jeg befinner meg uskadd på Mylla og tripper nervæs og kald rundt i mørket. Det er 24 påmeldt, men min antakelse er at det er 20 som starter.

Jeg er veldig usikker på både form og fasong. Det er vanskelig for en ultraløpet å gå gjennom sesongen uten å få det minste skader, og siden dette er på tampen av løpsåret, så er det stive muskler flere steder.
Ultraløpere varmer ikke opp før de skal løpe i 15-20
timer. Da er det godt med et eksternt alternativ.

Samtidig starter dette løpet med sju timer kølmørke. 7 timer, ja! Så lenge at jeg må skifte batteri.

Sjekk ut Nils Harley Boisen som løper 100K for the Arctic

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar