torsdag 12. juli 2018

Sub 18 min 5K - luftsult

MÅL: Å løpe sub 18 min 5K på Hytteplantesten i august 2019


Vel dette er et altfor hårete mål. Det er mest sannsynlig ikke oppnåelige med den tiden jeg kan sette av til trening, talent og kanskje også in the end, motivasjon. Siden jeg også liker å løpe og gå langt.

Men det er også elementer her som er veldig artige å tenke på
Målgang på Norges raskeste 5K, juli 2018
Resultat 19.36 (foto: Åse B Kvisgaard)

  • I 2018 har jeg løpt 4 stk 5K og alle er over 19.30
  • Rekorden min er 19.01
  • Jeg har stort sett avskydd intervall og syretrening
  • Jeg er på det stadiet at alderen naturlig virker inn og reduserer hastigheten noe
  • det blir verre og verre å komme ned i matchvekt
Men om jeg har dette som mål, så må det være noe attraktivt med å nå det. Så hva kan det være?
  • Jeg er glad i å løpe, glad i å løpe fort ... 18 min 5K er foooort!
  • Jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet om jeg kvalifiserer meg for et godt lag på Ringeriksmaratonstafetten
  • Jeg vil har en "uslåelig" rekord å se tilbake på ... kjenner jeg noen som har løpt så fort?! :-)
  • Jeg har kommet over de hindrene jeg har med kroppen og huet som sier at jeg ikke kan løpe så fort med den stutte kroppen min
  • En sub 18 min 5K-løper er en atlet
Workouts for a faster 5K
Det er også elementer som er temmelig bra:
  • jeg virker å ha bra bevegelighet
  • mindre skadet enn på lenge
  • har fått smaken på mer hastighetsvariasjon i treningsarbeidet
Så ... go for it!

Noen ideer til hva jeg bør endre i løpestil? Meld i fra  :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar