mandag 26. august 2013

Friidrett for femåringer, førsøker å finne frem

Mål: Å finne ut hvilket tilbud barn i Oslo har innen friidrett og hvor man kan komme å la barn forsøke seg

Kilde: Friidrett.no

1. forsøk - Søker på "barn" i søkefelt
Får opp noen ganske usedvanlig lite brukbare treff. Det første treffet er resultater fra et stevne i 2006. Sju år siden. Lena og Linn Benjaminsen løp bra på 2,1 kilometersløp. Disse er vel nå da 18-19 år og kan glede seg over å ligge så høyt på søkeresultatene på friidrett.no. Ingen andre ting på de første treffresultatsidene virker som det jeg er ute etter.

2. forsøk - Velger "Kretser" så "Oslo"
Får opp NM i Tønsberg som nyhetssak, sammen med andre stevner som har vært. Leter etter ordet barn eller noe som har med unge å gjøre. Forsøker linken "DnB idrettsleker" - under den kan jeg finne ut alt jeg trenger for å bli en vellyket arrangør av idrettsleker.


3. forsøk - Finner egen arkfane med  "Barn og ungdom", velger denne
Finner mulighet til å laste ned håndbok for Barn og ungdom. Det står også at jeg kan finne mer under menyen til venstre. Forsøker "Barn" - finner link til ting som man kan arrangere selv eller arrangement som har vært.

4. forsøk - Tenker at man må innom de enkelte klubbene for å finne ut hva de tilbyr. Velger igjen "kretser" -  "Oslo" og denne gang "Klubbene".
Her ser jeg en liste med navn på klubber i Oslo. Ingen av navnene er aktive lenker hvor man kan gå videre. Men jeg ser at i mitt nærmiljø så finnes Linderud IL. Gjør et eget søk på dette og kommer endelig inn på en lokal side med informasjon. Velger "Friidrett/Mosjon" -får opp oversikt over hvilke datoer i 2011 som det ble arrangert monsjonsløp.

Så langt rekker min motivasjon i dag. Forsøker igjen seinere. Går inn på Kondis.no.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar